درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید سلام و احترام خدمت شما عزیزان بازدید کننده! با اظهار سپاس از بازدید تان، لطفاً برای هرچه بهتر شدن وبلاگ من، مرا از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سالم تان بهره مند سازید. تشکر کامران kamran.8194@yahoo.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 182
بازدید کل : 247987
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه

اسما خداوند متعال %

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
لطفاً این صفحه را با دوستان تان به اشتراک بگذارید 32 کلمه

Speed test

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ این صفحه را به اشتراک بگذارید
بهارســـــــــــــــــــــــتان
علمی، فرهنگی، اسلامی، تفریحی، ورزشی
چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:, :: 13:32 ::  نويسنده : کامران


«دوست داشتن»، از عشق برتر است عشق، يك جوشش كور است، و پيوندي از سر نابينايي. اما دوست داشتن، پيوندي خود آگاه و از روي بصيرت روشن و زلال.
عشق، بيش تر از غريزه آب مي خورد؛ و هر چه از غريزه سر زند، بي ارزش است. و دوست داشتن، از روح طلوع مي كند، و تا هر جاكه يك روح ارتفاع دارد، دوست داشتن نيز، همگام با آن اوج مي يابد.
عشق، با شناسنامه بي ارتباط نيست، و گذر فصل ها و عبور سال ها، بر آن اثر مي گذارد، اما دوست داشتن، در وراي سن و زمان و مزاج، زندگي مي كند و بر آشيانهي بلندش روز و روزگار را دستي نيست.
عشق، در هر رنگي و سطحي، با زيبايي محسوس،در نهان يا آشكار، رابطه دارد. اما دوست داشتن چنان در روح غرق است، و جذب زيبايي هاي روح، كه زيبايي هاي محسوس را به گونه يي ديگر مي بيند. عشق، توفاني و متلاطم و بوقلمون صفت است؛ اما دوست داشتن، آرام و استوار و پروقار و سرشار از نجابت.
عشق، با دوري و نزديكي در نوسان است. اگر دوري به طول انجامد، ضعيف مي شود؛ اگر تماس دوام يابد، به ابتذال مي كشد؛ و تنها با بيم و اميد و تزلزل و اضطراب و «ديدارو پرهيز» زنده ونيرومند ميماند، اما دوست داشتن، بااين حالات ناآشنا است؛ دنيايش، دنياي ديگري است.
عشق، جوششي يك جانبه است. به معشوق نمي انديشد كه كيست؟ يك «خودجوشي ذاتي» است؛ واز اين رو هميشه اشتباه مي كند، و در انتخاب به سختي مي لغزد، و يا همواره يك جانبه مي ماند، اما دوست داشتن، در روشنايي ريشه مي بندد و در زير نور سبز مي شود و رشد مي كند؛ و از اين رو است كه همواره پس از «آشنايي» پديد مي آيد.
عشق، جنون است؛ و جنون چيزي جز خرابي و پريشاني «فهميدن» و «انديشيدن» نيست. اما دوست داشتن، در اوج معراج اش، از سرحد عقل فراتر مي رود، و فهميدن و انديشيدن را از زمين مي كند، و با خود به قلهي بلند اشراق مي برد.
عشق، زيبايي هاي دل خواه را در معشوق مي آفريند؛ و دوست داشتن، زيبايي هاي دل خواه را در «دوست» ميبيند و مي يابد.
عشق، يك فريب بزرگ وقوي است؛ و دوست داشتن، يك صداقت راستين و صميمي، بي انتها و مطلق.
عشق، در دريا غرق شدن است؛ و دوست داشتن، در درياشناكردن.
عشق، بينايي را مي گيرد؛ و دوست داشتن مي دهد.
عشق، خشن است و شديد و در عين حال ناپايدار و نامطمئن؛ و دوست داشتن، لطيف است و نرم در عين حال پايدار و سرشار از اطمينان.
عشق، همواره با شك آلوده است؛ و دوست داشتن، سراپايقين است و شك ناپذير.
از عشق، هر چه بيش تر مي نوشيم، سيراب تر مي شويم؛ و از دوست داشتن، هر چه بيش تر، تشنه تر. عشق، هر چه ديرتر مي پايد،كهنه تر مي شود؛ و دوست داشتن نوتر.
عشق، نيرويي است در عاشق، كه او را به معشوق مي كشاند؛ و دوست داشتن، جاذبه يي است در دوست، كه دوست را به دوست مي برد. عشق، تملك معشوق است؛ و دوست داشتن، تشنگي محوشدن در دوست.
عشق،معشوق را مجهول و گمنام مي خواهد، تا در انحصار او بماند؛ زيراعشق، جلوه يي از خود خواهي و روح تاجرانه يا جانورانهي آدمي است؛ و چون خود به بدي خود آگاه است، آن را در ديگري كه مي بيند، از او بيزار مي شود و كينه برمي گيرد. اما دوست داشتن، دوست را محبوب و عزيز مي خواهد؛ و مي خواهد كه همه ي دل ها، آن چه را او از دوست در خود دارد، داشته باشند. كه دوست داشتن، جلوه يي از روح خدايي و فطرت اهورايي آدمي است؛ و چون خود به قداست ماورايي خود بينا است، آن را در ديگري كه مي بيند،ديگري را نيز دوست مي دارد، و با خود آشنا و خويشاوند مي يابد.
در عشق، رقيب منفور است؛ و در دوست داشتن است كه« هواداران كوي اش را، چو جان خويشتن دارند». حسد، شاخصه ي عشق است؛ چه، عشق، معشوق را طعمه ي خويش مي بيند، و همواره در اضطراب است كه ديگري از چنگ اش نربايد؛ و اگر ربود، با هر دو دشمني مي ورزد، و معشوق نيز منفور مي گردد. اما دوست داشتن، ايمان است، و ايمان يك روح مطلق است، يك ابديت بي مرز است،از جنس اين عالم نيست.
عشق، ريسمان طبيعت است و سركشان را به بند خويش مي آورد، تا آن چه را آنان، خود از طبيعت گرفته اند،به او باز پس دهند، و آن چه مرگ را ستانده است، به حيله ي عشق، بر جاي نهند؛ كه عشق، تاوان ده مرگ است. اما دوست داشتن،عشقي است كه انسان، دور از چشم طبيعت، خود مي آفريند، خود به آن مي رسد، خود آن را «انتخاب» مي كند.
عشق، اسارت در دام غريزه است؛ و دوست داشتن، آزادي از جبر مزاج.
عشق،مأمور تن است؛و دوست داشتن، پيغمبر روح. عشق، يك «اغفال» بزرگ و نيرومند است؛ تا انسان به زندگي مشغول گردد، و به روز مرگي – كه طبيعت سخت آن را دوست مي دارد- سرگرم شود؛ و دوست داشتن، زاده ي وحشت از غربت است،و خودآگاهي ترس آور آدمي در اين بيگانه بازار زشت و بيهوده.
عشق، لذت جستن است؛ و دوست داشتن، پناه جستن. عشق، غذا خوردن يك گرسنه است؛ و دوست داشتن، « هم زباني در سرزمين بيگانه يافتن» است.
عشق، گاه جا به جا مي شود و گاه سرد مي شود و گاه مي سوزاند. اما دوست داشتن، از جاي خويش، از كنار دوست خويش، برنمي خيزد؛ سرد نمي شود، كه داغ نيست؛ نمي سوزاند، كه سوزاننده نيست.
عشق، رو به جانب خود دارد؛ خود خواه است و «خودپا» و حسود؛ و معشوق را براي خويش مي پرستد و مي ستايد. اما دوست داشتن، رو به جانب دوست دارد؛ دوست خواه است و دوست پا و خود را براي دوست مي خواهد، و او را براي او دوست مي دارد، و خود در ميانه نيست.
عشق، اگر پاي عاشق در ميان نباشد، نيست. اما در دوست داشتن، جز دوست داشتن و دوست، سومي وجود ندارد. عشق، به سرعت به كينه و انتقام بدل ميشود، و آن هنگامي است كه عاشق، خود را در ميانه نمي بيند. اما از دوست داشتن، به آن سوراهي نيست. و هرگاه آن كه «دوست داشتن» را خوب مي داند و خوب احساس مي كند، خود را در ميانه نمي بيند، به سرعت و به سادگي، به فداكاري و ايثاري شگفت و بي شايبه و بزرگ و پرشكوه و «ابراهيم» وار بدل مي شود.
آتش عشق در خدا!! چه كسي به اين پي برده است؟ آتش عشق در روح خدا، آتشي كه همه هستي تجلي آن است، آتش گرم نيست، داغ نيست. چرا؟ نيازمندي در آن نيست، تلاطم در آن نيست، نااستواري، شك، تزلزل، ترديد، نوسان، وسواس، اضطراب... نگراني، در آن نيست. اما آتش است، آتشين تر از هر آتشي. آتشين تر از همه ي آتش ها، آتشي كه پرتو يك زبانه اش آفرينش است. سايه اش آسمان است، جلوه اش كاينات است، گرده ي خاكستر نازك و اندك اش كهكشان ها است... چه مي گويم؟!!!
اين است آتش عشق در خدا! يعني چه؟ آتش عشق كه اين جوري نيست... پس اين آتش دوست داشتن است. آري، آتش دوست داشتن است. عجب!؟ من هم مثال همه ي عارف ها و شاعرها حرف مي زنم! آتش عشق! آن هم در خدا!؟ نه، آتش دوست داشتن است، كه داغ نيست، سرد نيست، حرارت ندارد؛ چرا؟ كه نيازمندي ندارد، كه غرض ندارد، كه رسيدن ندارد، كه يافتن ندارد،كه گم كردن ندارد، كه التهاب و اضطراب ندارد،كه تلاطم ندارد، كه شك و ترديد ندارد،كه دور و نزديك ندارد،كه بيم و اميد ندارد،كه مرگ و حيات ندارد،كه شدت و ضعف ندارد،كه انتظار ندارد، كه ترس و لرز ندارد،كه تب و تاب ندارد، كه بازگشت ندارد، كه توقف ندارد، كه رفتن ندارد،كه نفهميدن ندارد، كه ضرورت و مصلحت و فايده و اقتضا و اختلاف و تناسب و تضاد و كفر و شرك و شك و سستي و ايمان و هوا و هوس و لذت و الم... ندارد. آتش است، و نه آتش عشق، آتش دوست داشتن

 



شنبه 13 فروردين 1390برچسب:, :: 10:8 ::  نويسنده : کامران

اي سر آغازهمه خوبي ها مينويسم از تو تو که سر سبز ترين منظره ايي تو که سر شارترين عاطفه ايي برترين خواهش و احساس نياز وبدان تا به ابد دوستت ميدارم دوستت ميدارم از زمين تا بخدا از همين نقطه ي خاکي تا عرش

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

چشم در راه كسي هستم كوله يارش بر دوش ، آفتابش در دست خنده بر لب ، گل به دامن ، پيروز كوله بارش سرشار از عشق ، اميد آفتابش نوروز باسلامش ، شادي در كلامس ، لبخند از نقس هايش گُل مي بارد با قدم هايش گُل مي كارد مهربان ، زيبا ، دوست روح هستي با اوست!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

نديدي چشمهايم زير پايت جان سپرد   آخر گلويم از صداي، هاي هايت جان سپرد آخر نفهميدي صدايم بغض سنگيني به دوشش بود اما از جفايت جان سپرد آخر نترسيدي بگويد عاشقي نفرين به آيينت كه از چشمان جادويت خدايت جان سپرد آخر نمي داني و مي دانم كه دل در خواهش آن انزوايت جان سپرد آخر چقدر عزلت نشيني از براي يار دلگير است بخوان شعرم كه شعرم در هوايت جان سپرد آخر

+++++++++++++++++++++++++++++++++

GetBC(85);

شنبه 13 فروردين 1390برچسب:, :: 9:35 ::  نويسنده : کامران

 تو به من خنديدي و نمي دانستي

من به چه دلهره از باغچه ي همسايه

سيب را دزديدم

باغبان از پي من تند دويد

سيب را در دست تو ديد

غضب الوده كرد نگاه

و تو رفتي و هنوز

سالهاست كه در گوش من ارام ارام

خش خش گام تو تكرار كنان

مي دهد ازارم

و من انديشه كنان

غرق اين پندارم

كه چرا

خانه ي كوچك ما

سيب نداشت



پنج شنبه 11 فروردين 1390برچسب:, :: 11:17 ::  نويسنده : کامران

 

 

 



چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:, :: 9:53 ::  نويسنده : کامران

ارسطو و فضیلت میانه روی

ارسطو در سال ۳۸۴ پيش از ميلاد در مقدونيه متولد شد و در سال ۳۲۲ پيش از ميلاد در خالكيس چشم از جهان فروبست. پدرش پزشكى پرنفوذ بود. ارسطو در هفده سالگى به آتن آمد و به آكادمى افلاطون پيوست. تا مرگ استادش افلاطون، بيست سال در آكادمى نزد او آموزش ديد. با زنى به نام پيتياس ازدواج كرد و از او صاحب يك دختر و يك پسر شد. نام پسرش نيكوماخوس بود و ارسطو كتابى در مورد فلسفه‌ى اخلاق براى او نوشت. در سال ۳۴۳ پيش از ميلاد براى تربيت اسكندر شهريار 13 ساله‌ى مقدونى‌ به دربار اين كشور فراخوانده شد. حدود دو سال آموزش اسكندر را برعهده داشت، اما هرگز پيوند ژرفى ميان استاد و شاگرد ايجاد نگرديد. 

هنگامى كه پس از مرگ افلاطون رياست آكادمى به اگزنوكراتس رقيب ارسطو رسيد، آكادمى را ترك كرد و در سال ۳۳۵ پيش از ميلاد در آتن مدرسه‌ى خود را بنياد گذاشت. در مدرسه‌ى ارسطو، فيلسوفان در حال حركت با يكديگر گفتگو مى‌كردند و از اين جهت هواداران ارسطو را مشاييان نيز مى‌ناميدند. ارسطو ۱۲ سال در مدرسه‌ى خود به تدريس و تفكر و پژوهش پرداخت. در سال ۳۲۳ پيش از ميلاد و پس از مرگ اسكندر، به عنوان طرفدار مقدونيان كه در آتن منفور بودند، مورد اتهام واقع شد و تحت پيگرد قرار گرفت. احتمالا مانند سقراط او را متهم به بى‌خدايى كرده بودند. اما ارسطو پيش از بازداشت از آتن گريخت، تا به گفته‌ى خود آتنيان براى دومين بار دست به گناه عليه فلسفه نزنند. ارسطو يك سال پس از آن در سن ۶۲ سالگى چشم از جهان فروبست. 

برای خواندن بقیه به ادامه مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 16:9 ::  نويسنده : کامران

لحظه های عسل گون

کم کم خیال یخزده اش آب می شود

گل میدهد دوباره و شاداب می شود

سرشار از ترنم وباران و افتاب

لبریز از طراوت مهتاب می شود

با واژه با خیال نفس تازه می کند

شاعر دوباره غرق تب وتاب می شود

اندود سالهای جدایی وجنگ نیز

همچون خیال وخاطره و خواب مو شود

 تصویر لحظه های عسل گون عشق را

بانو خوش لقای غزل قاب می شود

 



دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : کامران

کوير حادثه برخيز

 

با گام هاي باد ز پاييز بگذريم

از خاطرات زرد و غم انگيز بگذريم

 

مه مي رود، دريچه شب بسته مي شود

تعجيل کن! ز شبکده ها تيز بگذريم

 

از سيم خاردار تعصب برهنه تن

بيگانه وار از خودمان نيز بگذريم

 

بغضي رهِ گلوي مرا بند مي کند

بايد ز مرز ديدة نمريز بگذريم

 

تا انتهاي بحر محبت سفر کنيم

از اين کوير حادثه برخيز، بگذريم

 

 



دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:42 ::  نويسنده : کامران

خداحافظي

 

بگذار تا دوباره خداحافظي کنم

از سنگ، از ستاره خداحافظي کنم

 

بگذار مثل ماه، از اين آسمانِ تنگ

از ابر پاره پاره خداحافظي کنم

 

بگذار چون کبوتر عابد که مي رود

از مسجد و مناره خداحافظي کنم

 

بغض وداع راه گلو را گرفته است

بگذار تا دوباره خداحافظي کنم

شاعر: امینی



دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : کامران

هفده روز با احمد شاه مسعود

        از شما چی پنهان برای بزرگ مردی چون احمد شاه مسعود مطلبی نوشتن نه کاریست آسان. چگونه میتوان از مردی به آسانی نوشت، که زندگی اش حال و هوای عشق را دارد. چگونه میتوان از مردی صفت کرد که با خون شهادت چراغ لاله ها را در ظلمت جهالت ها برای ما روشن کرد و رفت. چگونه میتوان نوشت از مردی که برای همیشه از بزرگان شهود است و از رسولان شکفتن. چگونه میتوان از مردی نوشت که به معراج عشق رفت و آن راز را با خود برد. اینجاست که با دل پر میگویم، به حق در حق یک چنین رادمردی نوشتن نه کاریست آسان. و اما برای من بی مهابا مشکل تر بود. روز مرگ این مرد بزرگ و آزاده موج اندوه و ناله بود که در آسمان افغانستان پیچید . . .

        و همدردی و تعذیه ها در جریده ها. با این همه خواهش نداشتم مرگ او را باور کنم. مثل یک خبر که بعداً تعریف می شود. انتظار می کشیدم که خبر مرگ آن عزیز رد می شود. ولی سپیدار انتظاری برگ سبز به بار نبست . . .

        قضا بود و قدر . . . کم کم به خبر مرگ او عادت کردم. اما تا این فرصتها نمی توانستم قلم بر دست بگیرم و در حق او چیزی بنویسم.

        با فرا رسیدن نوروز جای احمد شاه مسعود دیگر خالی بود. . .

        نوروز آمده بود، که در قدم او گل بکارد و گل بکارد. نوروز آمده بود که در قدم او گل ببارد و گل ببارد. مثل سالهای قبل، که می آمد و چنین بود. امسال هم نوروز سبز سبز با دامن پر از لاله و ریحان آمد. این بار نوروز آمد، که در مرقد احمد شاه مسعود گل بگذارد. در این فصل چمن فصل شکفتن یاد از احمد شاه مسعود کردم. من از خود در این نوشته ها هیچ چی علاوۀ نکردم، تنها خاطره ها را خیلی فشرده روی قاغذ آوردم. خاطره های که هفده روز با احمد شاه مسعود بودم. و این نوشته های خویش را دسته گلی احترام می دانم به پای مزار آن بزرگ.

        . . . سال 1992 اواخر فصل دی با تنهایی خود در کوچه های تخار سرگردانم. همدلی میخواستم، که برای غربت، بار حسرت و تنهایی را از دوشم

 

برای خوانده بقیه به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:18 ::  نويسنده : کامران

استفاده از سه حرف برای ایجاد یک خط عمودی

برای استفاده از خطوط عمودی جدا کننده در برنامه Word می توانید

تنها با زدن  کلیدهای که معرفی شده اند یک خط عمودی با اشکال متفاوت بسازید

و این کار سرعت شما را در بسیاری از پروژه های Word بالا می برد.

خط ربط ( --- )

زیرین خط ( ___ )

علامت مساوی ( === )

علامت مساوی ( === )

علامت مربع( ### )

ستاره ( *** )

تیلد ( ~~~ )

 

 



لوگین شدن به یاهو مسنجر بدون نیاز به نصب نرم افزار یاهو مسنجر!

قصد داریم تا ترفندی فوق العاده را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون نصب نرم افزار یاهو مسنجر بتوانید به راحتی به ID خود در یاهو لوگین شوید و به چت کردن با دوستان خود بپردازید. در صورتی که در محل کار شما امکان استفاده از این برنامه نیست و یا یاهو مسنجر بر روی سیستم شما به خوبی اجرا نمیشود این ترفند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین میتوانید با این ترفند به MSN Messenger و AOL Messenger خود هم لوگین شوید ، بدون نصب این دو نرم افزار!

برای این کار تنها کافی است به سایت http://www.e-messenger.net/ بروید و در باکس مربوط به هر مسنجر یورز نیم و پسورد خود را تایپ نمایید و بر روی دکمه
Login کلیک کنید.
حال میتوانید صفحه یاهو مسنجر خود را ببینید و از تمامی امکانات موجود استفاده کنید.




دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:15 ::  نويسنده : کامران

ساخت آسان Tab در یاهو مسنجر

شاید برای شما نیز بارها پیش آمده است که بخواهید اخبار یا مطالب یک سایت روزانه مطالعه کنید یا در Yahoo messenger آهنگ مورد علاقه خود را گوش دهید. برای اضافه کردن یک Tab به Yahoo messenger احتیاج به هیچ برنامه خاصی ندارید تنها لازمه اینکار آشنایی مقدماتی با رجیستری ویندوز می باشد که آن را با زبانی ساده به شما بازگو خواهیم کرد. این ترفند بسیار مناسب وب مستر هاست که دوست دارند موضوعات و اخبار سایت خود را در یکی از Tab های یاهو مسنجر نمایش دهند.

در صورتی که قبلآ با رجیستری کار نکرده اید حتما قبل از شروع به کار یک نسخه پشتیبان از رجیستری خود بگیرید.

1.ابتدا از منوی استارت Run   را انتخاب نموده تایپ کنید  regedit و Enter  بزنید.

مسیر زیر را دنبال نموده :

HKEY_USERS / S-1-5-21-823518204-299502267-725345543-1003 / software / yahoo/ pager / view

 

بر روی view  راست کلیک کرده New key  را زده سپس برای کلید خود نامی مانند YMSGR_yourname  بگذارید. سپس در پنجره سمت راست میتوانید با ساختن هر کدام از مقدار های زیر که لازم دارید tab خود را تنظیم کنید:

 

Data

Type

Name

آدرس سایتی که می خواهید در tab  نشان داده شود مانند : http://naslejavan.com

String value

content url

ایکونی که کنار نام  tab شما نمایش داده می شود مانند : YViewgames.bmp

String value

Display Bmp

نام  tab شما مانند: naslejavan

String value

Display Name

-----

String value

Stat Letter

-----

REG_DWORD

click count

-----

REG_DWORD

default

فعال کردن گشت و گذار value =1

REG_DWORD

enable browsing

-----

REG_DWORD

insert

حداقل ارتفاع Tab

REG_DWORD

MinHeight

-----

REG_DWORD

persistent

ارتفاع tab

REG_DWORD

PreferHeight

قابلیت refresh کردنvalue = 1

REG_DWORD

Refreshable

قابلیت resize  کردن value = 1

REG_DWORD

Resizable

-----

REG_DWORD

access code

-----

REG_DWORD

click count

-----

REG_DWORD

feed

-----

REG_DWORD

currentview

-----

REG_DWORD

showview

-----

REG_DWORD

si

 


به همین سادگی میتوانید
 Tab مورد نظر خود را بسازید.در صورتی که صاحب وبلاگ یا وب سایت هستید میتوانید کد رجیستری مورد نظرتان را نوشته ، آنرا به فایل exe  تبدیل کرده و در اختیار بازدید کنند گان خود بگذارید زیرا باز کردنYahoo messenger  برای افراد بسیار راحت تر از باز کردن یک صفحه وب است.

سپس در تنظيمات ياهو مسنجر خود به قسمت Content Tabs رفته و Tab خود را انتخاب نموده دکمه Show را بزنید.

 



دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:12 ::  نويسنده : کامران

رهايی از دست کاربران مزاحم در Yahoo messenger

ممکن است شما نیز گاهی در یاهو مسنجر از دست بعضی کاربران دیگر به ستوه آمده باشید و در نهایت به حالت Invisible درآمده اید یا حتی از یاهو خارج شده اید. اما این روش ها اصولی نیستند! اکنون قصد داریم تا چند روش کارآمد برای رهایی از دست این افراد را به شما معرفی کنیم.

بسياری از افراد مرتب در حال تغيير دادن
ID خود در Yahoo هستند و دليل عمده آن هم مزاحمتهايی است که توسط کاربرهای موجود در فهرست دوستان Yahoo Messenger قرار دارند و به مرور به فهرستی طويل تبديل شده ايجاد ميشود. تغيير ID به منزله تغيير آدرس پست الکترونيکی شما نيز ميباشد و با تغيير ID دو مشکل برای دوستان خود ايجاد ميکنيد! يکی اينکه ممکن است دوستان شما در جريان تغيير آدرس پست الکترونيکی شما قرار نگيرند که مشکلات خاص خود را ايجاد ميکند و مشکل بعدی که به نظر من بيشتر آزار دهنده است طولانی شدن فهرست دوستان در Yahoo Messenger به دليل وجود چندين ID برای يک نفر است! دوستانی دارم که از سه ID مختلف استفاده ميکنند که با اين کار هم خودشان را اذيت ميکنند و هم ما را. خودشان را اذيت ميکنند چرا که بايد تا مدتها هر وقت وارد اينترنت ميشوند در سه ID مختلف Login کنند تا خيالشان راحت شود که کسی از دوستانشان را از دست نداده اند و اکثر اين افراد هم هيج وقت دلشان رضايت نميدهد ديگر وقت خود را صرف اين ID های قديمی نکنند.
يک راه جلوگيری مسلماً پيشگيری قبل از درمان است بدين معنی که سعی کنيد از اضافه کردن اسم افرادی که آشنايی زيادی نداريد خودداری کنيد. ولی اين پيشنهاد با طبع بسياری از علاقه مندان به ايجاد ارتباط با همنوعان خود در اقصی نقاط دنيا سازگاری ندارد لذا ميتوانيد از روش زير استفاده کنيد تا هر وقت تمايل نداشتيد شخص خاصی بتواند به شما پيغام بدهد و حتی شما را
Online ببيند از آن استفاده کنيد.

با دنبال کردن روش زير
ID مورد نظر هيج گاه قادر نخواهد بود وضعيت شما را در صورت Online بودن ببيند و همچنين نميتواند برای شما پيغام ارسال کند:
1- در پنجره
Yahoo Messenger ابتدا ID مورد نظر را Delete کنيد
2- با رفتن به منوی
Login، گزينه Privacy Settings را انتخاب کنيد
3- در پنجره جديد
Ignore only the people below را انتخاب کنيد و دکمه Add را بزنيد
4- در اين پنجره
ID کاربر مورد نظر را وارد کنيد و Ignore را بزنيد
با اتمام اين کار ديگر
ID مورد نظر نه ميتواند شما را ببيند و نه برايتان پيغام ارسال کند
 

 



دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:3 ::  نويسنده : کامران

آموزش ساخت سایت رایگان در یاهو

شايد حالا وقت آن رسيده باشد تا حضور خود را در وب اعلام نماييد. توسط!Yahoo شما مي توانيد وب سايتي را در شبكه جهاني اينترنت به صورت رايگان ايجاد نماييد و اطلاعاتي را در مورد خود، خانواده، كار و يا هر عنواني كه دوست در آن بگذاريد. براي ايجاد يك صفحه خانگي، يا هو ۱۵ مگابايت فضا در اختيار شما مي گذارد. شما مي توانيد صفحه وبي متناسب با اين فضا طراحي كرده و در وب به نمايش بگذاريد.

شروع كار:

۱- آدرس www.yahoo.comرادر نوار آدرس مرورگر خود وارد و كليد Enter را در صفحه كليد فشار دهيد.
۲- در قسمت بالاي صفحه بر روي گزينه Geocities كليك كرده و در صفحه باز شده Username (نام كاربر) و Password (كلمه رمز) خود را وارد نموده و كليد Sign In را كليك نماييد.
۳- در صفحه باز شده بر روي گزينه Yahoo! Page wizard كليك نماييد.
توسط اين گزينه شما مي توانيد با پيروي از دستورات صفحه نمايش به سادگي يك صفحه وب را ايجاد نماييد.
۴- در صفحه باز شده شما مي توانيد انواع الگوهاي از پيش ساخته شده جهت ساخت صفحه وب مورد نظرتان استفاده نماييد، بر روي يكي از الگوها كليك نماييد.
۵- در صفحه ظاهر شده شما مي توانيد صفحه وب انتخابي خود را در رنگهاي مختلف مشاهده نماييد. با توجه به سليقه خود يك رنگ را انتخاب كنيد.
۶- در صفحه Welcome to Yahoo بر روي Begin كليك نماييد.
۷- در صفحه Chooses a look for your page شما مي توانيد يكي از سبكهاي موجود صفحه را انتخاب نموده و بر روي كليد Next نماييد.
نكته: در صورتي كه مي خواهد پيش نمايشي از سبك انتخابي را مشاهده نماييد در اين قسمت بر روي كليد
Preview كليك نماييد.
۸- در صفحه Enter your into در قسمت your name نام خود و در قسمت Your email address آدرس Email خود را وارد كنيد. نام و آدرس Email وارد شده در اين قسمت در صفحه وب شما ظاهر مي گردد.
۹- در صفحه Pick your picture شما مي توانيد تصويري را به دلخواه به صفحه وب خود اضافه نماييد. براي اضافه نمودن تصويري از كامپيوتر خود به صفحه وب در حال ساخت بر روي كليد Upload New Image كليك كرده و در پنجره ظاهر شده بر روي كليد Browse كليك كنيد و عكس مورد نظر خود را از روي كامپيوتر خود انتخاب كرده و بر روي كليد Upload كليك كنيد. بعد از چند لحظه تصوير انتخابي به صفحه وب اضافه مي گردد.
نكته: شما در اين قسمت مي توانيد از تصاوير پيش فرض نيز استفاده نماييد و يا در صورت عدم تمايل به داشتن عكس بر روي گزينه
Donشt use an image كليك كنيد.
براي رفتن به مرحله بعد بر روي كليد
Next كليك كنيد.
۱۰- در صفحه Describe yourself در كادرهاي مربوطه توضيحاتي را در مورد خود و علايق خود وارد نماييد و بر روي Next كليك نماييد.
۱۱- در صفحه Enter your favorite links شما مي توانيد آدرس هاي دلخواه خود را به صورت لينك وارد كرده و بر روي كليد Next كليك كنيد.
۱۲- در قسمت Describe your friends and family شما مي توانيد توصيفي از خانواده و دوستانتان وارد نماييد و بر روي كليد Next كليك نماييد.
۱۳- در صفحه Enter your friends and family شما مي توانيد اسامي دوستانتان را به صورت لينك درآوريد بعد از وارد كردن اسامي بر روي كليد Next كليك كنيد.
۱۴- در صفحه Name your page شما مي توانيد اسمي را براي صفحه وب خود تعريف كرده و بر روي كليد Next كليك نماييد.
۱۵- در صفحه Congratulations به شما به خاطر ساخته شدن صفحه خانگي در سايت Yahoo تبريك گفته مي شود.شما مي توانيد آدرس صفحه خانگي ساخته شده را به دوستانتان بدهيد تا از آن ديدن نمايند.
نكته: در مثال فوق ما از الگوي از پيش ساخته شده
Personal Page را استفاده كرديم لذا توضيحات داده شده در اين قسمت مربوط به اين الگو مي باشد. در صورتي كه شما از الگوي صفحه وب ديگري استفاده كنيد ممكن است گزينه هاي آن با تعاريف داده شده در اين قسمت تفاوت داشته باشد.



دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 15:1 ::  نويسنده : کامران

حل مشکل لوگین شدن به یاهو مسنجر

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد. هنگامی که قصد لوگین شدن به یاهو مسنجر را دارید این اتفاق نمی افتد. این مسئله میتوان به دلیل سرعت پایین ISP شما و یا دلایل نرم افزاری دیگر باشد. با استفاده از این ترفند میتوانید این مشکل را رفع کنید و به یاهو مسنجر لوگین کنید.

بدین منظور:
از منوی بالای یاهو مسنجر و از قسمت
Messenger به Connection Prefrernces بروید.
سپس از قسمت
Connection تیک گزینه Firewall را بزنید.
در صورتی که مشکل حل نشد ، در همان قسمت تیک گزینه
Use Proxies را زده و سپس Enable HTTP Proxy را فعال کنید و سپس این کدها را وارد کنید:
در قسمت
Server Name عدد 103.135.251.193 را وارد کرده و در قسمت Server Port عدد 8080 را تایپ نمایید.
در پایان
OK را زده و مجددأ لوگین کنید.

 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب